尊敬的老师,亲爱的同学们,大家上午好,我是初二(1)班的王藜啸。

Dear teachers and classmates,good morning.Im Zhu Kerun from Class 1,Grade 8 .

今天我演讲的主题是心存感恩,世界更美好,懂得感恩的心灵才会更充盈,懂得感恩的人生才会更顺利。

Today our topic is “Have gratitude in our heart and the world will get better.” Only when you learn to be grateful,your soul can be fuller and your life can be easier as well.

俗话说,鸦有反哺之义,羊有跪乳之恩,我们还要感谢父母给予我们生命,让我们开始从懵懂的状态认识世界,享受着生命里程的酸甜苦辣。

It is said that the crow has the meaning of feeding back, the sheep has the grace of kneeling.We need to thank our parents for giving us lives so that we started to learn about the world from ignorant state,and enjoyed the bittersweet life journey.

谁言寸草心,报得三春晖父母的爱,为诸德之基,我们感恩父母,在他们的身上,我们获得了我们的最高尚、最真诚和最远大的理想。

Who says that the heart of an inch-long plant,' can requite the radiance of full spring? The love from parents is the foundation of all virtues.We thank our parents because we achieve our most noble, sincere and lofty ideals.

桃李不言,下自成蹊,我们还要感谢老师,教师是人类灵魂的工程师,是他们的传道授业解惑给了我们一颗健全的大脑和生命的智慧。让我们从幼稚走向成熟,从无知走向礼貌。

Peaches and plums do not have to talk, yet the world beats a path to them.We also need to thank our teachers.Teachers are engineers of human souls.Their preaching and enlightenment give us sound brains and wisdom of life,and let us move from childishness to maturity, from ignorance to politeness.

我们还要感恩和我们一样共同生存的每一个人,人是社会的人,我们作为社会的一份子,不是孤立的个体,每个人和我们共同依托,创造了和谐的音乐,文明的历史和灿烂的文化。我们来到了这个世界并不是单纯的索取,而是彼此照亮世界黑暗的角落。

We also need to thank everyone living together with us.People are social people. As a part of society, we are not isolated individuals.We rely on each other and create harmonious music,civilized history and bright culture.We came to this world not only to take but also to shine the world’s darkest corners.

下面有请祁霞老师作国旗下讲话,大家欢迎!

Lets welcome!

亲爱的老师们、同学们:

早上好!今天我国旗下讲话的题目是:心存感恩,世界会更美。

美国总统罗斯福有一次不幸家里被偷,朋友写信安慰他,他却这样回信:我应该感谢那位小偷。第一,他偷去的只是我的东西,而没有伤害我。第二,他只偷去我部分的东西,而不是全部。第三,最值得庆幸的是,做贼的是他,而不是我……

罗斯福面对这样不好的事情,还能找出三条感恩的理由,我们身边的许多人能做到吗?我们都是平凡的人,但我们也要懂得感恩,感谢生命赐予我们的一切。

我们要感谢父母,他们给了我们生命,让我们来到这个五彩缤纷的的世界,给了我们情深似海、永不图回报的爱。他们哺育我们,培养我们,教我们做事的原则、做人的品质。

我们要感谢老师,他们教我们知识,传授我们经验。为我们的点滴进步感到高兴,在我们学习习惯散漫,学习出现问题的时候比我们更焦虑,及时发出提醒、批评、整改意见。他们与我们朝夕相伴,所做的一切早就超越了工作本身。

我们要感谢学校,始终把抓教学质量放在第一位,为我们人生的这一程保驾护航。

我们要感谢朋友,在困难时帮助我们,在难过时安慰我们,在孤独时送来温暖。

感恩这个世界的理由可以有很多,但更重要的是要把感恩之心化为感恩之行

感恩父母。主动承担一些家务,体验父母的艰辛,减轻父母的负担。跟父母谈谈心,给他们一个灿烂的微笑,做一个让父母放心的孩子,这便是感恩。

感恩老师。课堂上,一道专注的目光,一个轻轻的点头,全身心地投入,专心地听讲,勤奋学习,刻苦钻研,这便是感恩。

感恩学校。在校内,遵守学校各项纪律,爱护校园环境,文明有礼,尊敬老师,团结同学,这便是感恩;在校外,时刻牢记我是金桥的主人,维护学校的荣誉,言谈举止符合中学生健康阳光向上的形象,这更是感恩。

感恩朋友。在得到帮助时真诚地道一声谢谢,在别人遇到困难时同样毫不犹豫生出援助之手,用真诚的沟通,建立和维系友谊,这便是感恩。

感恩,不仅是一种礼仪,更是一种健康的心态。常怀感恩之心,常为感恩之行,让我们身边的世界更美好!

谢谢大家!

路漫漫其修远兮,吾将上下而求索。一生会遇到不同的风景,也会有不同的风雨,我们感恩苦难铸就了坚强的意志,感恩幸福的瞬间给我们的生活增添色彩,感恩友谊让我们自省自立,感恩家人的陪伴和不离不弃。

The way ahead is long, I shall search high and low.We may see different sights,get into different troubles.We thank the difficulty for casting reassuring spirits.We thank every pleasant moment for making our life colorful.We thank friendship for letting us think for ourselves.And we thank our family for their company and support

人生苦短,拜伦说,没有方法能使时钟为我敲已过去的钟点,所以所以我们要珍惜一切,没有理由不对这一切心存感激。请感恩,请包容,去感受,去触碰,这世界所有的给予。

Life is short.Byron said,there is no way to make the clock strike the past hour for me, so we should cherish everything, and there is no reason not to be grateful for all this.Please be grateful, be tolerant, to feel, to touch, all the world's giving.