王梓睿大家好,我是来自八(7)班的王梓睿。

黄钰涵Hello, everyone, I am Huang Yuhan from Class 8 (7).

今天,我们国旗下演讲的主题是认真复习,诚信迎考

Today, the theme of our speech under the national flag is "Review carefully, welcome the exam with sincerity".

时光飞逝,转眼间,期中考试又将来到。

Time flies, the mid-term exam is around the corner.

作为一项重要的阶段性测试,期中考试不仅是上半学期的结束,更是下半学期的开始。

 As an important periodic test, the mid-term exam is not only the end of the first half of the semester, but also the beginning of the next half .

通过测试,同学们可以对自己半个学期以来的学习情况有个清楚的了解,从而发现学习中的不足,合理地调整、完善自己的学习方法。

Through the test, we students can have a clear understanding of our own progress find out the shortcomings in learning. Then we can improve our learning methods.

因此,认真的复习尤其重要。

Therefore, careful review is especially important.

复习不是简单机械的重复,而是对知识的再次理解和巩固内化,进而达到提优的目的。

Review is not a simple mechanical repetition, but a re-understanding, consolidation and internalization of knowledge, so as to achieve the purpose of achieving the excellence.

同学们需要夯实基础,查漏补缺,进而触类旁通,举一反三,进入更高的学习境界。

We need to lay a solid foundation of learning and then seek for thorough understanding. 

同时,考试不仅是对学习情况的检验,更是对为人品性的检测。

At the same time, examination is not only a test of learning, but also a test of moral quality.

车无辕而不行,人无信则不立。诚信是做人之本,是中华民族的传统美德,也是我们作为学生应具备的道德素养。

A man cant succeed without honesty. Honesty is the traditional virtue of China, and the moral character we are supposed to have.

珍惜个人的诚信记录,拒绝舞弊,既是在用自己的实际行动维护考试的公平正义,也是在维护我们自己的尊严。

Cherish personal integrity records and refuse to cheat, which is not only to safeguard the fairness and justice of examinations with our practical actions, but also to safeguard our dignity.

诚信从古至今在人们的心中占据着重要的位置。

Honesty has played an important role in people's hearts since ancient times.

考试作弊,不仅是对校纪校规的无视,也是对自己人格尊严的侮辱。

Cheating in exams is against school rules and regulations, and is an insult to one's personal dignity.

仅仅因为一道或几道题的分数,而丢失诚信,内心愧疚,实在不值。

It's not worth losing honesty just because of the scores .

同学们,让我们从此刻起,认真复习,诚信迎考,向老师、家长,更是向自己,交出一份完美的答卷!

Friends, from now on, let's review carefully, meet the test with sincerity, and hand in a perfect answer sheet to teachers, parents and ourselves!

下面有请陆老师发言,大家欢迎。

Next, please welcome   .MS LU to speak. Welcome.

期中考试,你准备好了吗?

老师们,同学们:

大家早上好!从春寒料峭到繁花似锦,时间总是在不经意间悄悄溜走。下周,期中考试就要来了,面对这次阶段性的考试,你准备好了吗? 

距离考试,大家还有一周的准备时间,那该如何准备呢?如果你还不知道的话,不妨试试以下建议,做好考试准备:

认真的态度决定一定,要做好学习态度上的准备。

期中考试是对大家开学以来学习状况的一次检验,考试成绩则是这次检验的一个结果。如果你想结一个甜蜜,一个让自己满意的,就需要你平时以认真的态度去辛勤耕耘,上好每一次课,做好每一次练习,扎扎实实地过好每一天。听到这里,有的同学可能有点慌,我平时似乎不是那么认真,那怎么办!怎么办?从现在就开始认真办!认真的学习态度,无论从何时开始,都不算晚。因为,你不仅仅有这一次考试,你还有下一次考试,下下次考试……你的人生中,还有很多很多各种考试,认真的学习态度,会让你终身受益。

认真的态度很重要,但你如果加一点助攻技能,效果会更好,这就是我要是说的第二点。

好的方法会让你事半功倍,要做好学习方法上的准备。

期中考试就在眼前,在这短短一周的复习期间,找准方法很重要。此时的复习,应着力于抓重点,找弱点抓重点就是抓住老师上课所讲的重点内容,这些内容,往往也是考点,抓住重点,你就做到了有的放矢,必然事半功倍。而找弱点,是要找准自己的薄弱学科或是薄弱环节,比如平时默写容易错的地方,或是平时的一些错题等等,找准自己的短板,运用得当的方法,才能在复习中提高效率。

当然,如果在复习应考中你能保持良好的心态,将会使你如虎添翼。

阳光的心态能让你从容面对考试,要做好心理上的准备。

面对考试,有些紧张是必然的,适当的压力可以更好地促进我们前进。但是,也不用过分紧张。任何一次考试都不是人生最后一次考试,面对考试,保持一颗平常心就好。考好了,高兴但不要骄傲,而是踏踏实实投入到以后的学习中去;考得不好,也不要气馁,仔细找找原因,在以后的学习中不断改进,我相信,只要努力,总会有进步。

当然,在考试中,还有最重要的一点,那就是诚实守信。

诚实守信是你人生的通行证,要做好品格上的准备。

考试,考查的不仅仅是你在这段时间内对所学知识的掌握程度,更是考查你的人品。对于学生而言,重视诚信考试,是责任感的体现,是道德品格的体现。分数诚可贵,人格价更高。诚实的品格,比分数更重要。我们应该让竞争在平等、公平、和谐中展开,让每一分付出和回报都真实而纯粹。

最后,预祝全体同学在期中考试中能取得满意的成绩。谢谢大家!

感谢陆老师的精彩发言。

Thank you … for MS LU   wonderful speech. 

同学们,面对期中考试,请大家调整好自己的学习状态,以饱满的精神面貌、充分的自信,认真踏实地复习,诚信迎考。

Friends, facing the mid-term exam, please adjust your attitude, review carefully and practically with full spirit and confidence, and welcome the exam with sincerity.

最后,祝大家在期中考试中取得佳绩!谢谢大家!

Finally, I wish you all success in the mid-term exam! Thank you all!